Japánban a reklám is más (McDonald's)

Japánban a reklámok is, a termékek is mások, alkalmazkodnak a kultúrához, a szokásokhoz, és az ízléshez. Ezt már mindenki tudta.. Én mégis úgy érzem, hogy a japán reklámok, így a Mc Donald's reklámok is jobbak, pörgősebbek, figyelem felkeltőbbek, mint a kevésbé kreatív magyar vagy amerikai társaik. 

Logikusan, egy jó reklám, lényegre törő, eléri a célját, figyelemfelkeltő és (ami a legfontosabb) rövid! Ez az utolsó tényező, a mai világban a legfontosabb, itt nemcsak a TV-spot-okra gondolok. Senki sem akar másfél, két vagy akár két és fél perces reklámokat végigszenvedni, hiszen egy reklámblokkban már elég sok az amugyis fárasztó reklám. 
Japánban szinte nincs olyan négyzetmétere a város(központnak) ami ne lenne tele reklámozva, plakátok, kivetítők, csillogók, villogók, színesek, zenélők... :) Ha kijutnék Japánba még az sem zavarna, hogy reklámok folynak víz helyett a csapból is. :D

Na, de a lényeg, amiért ezt a bejegyzést végülis elindítottam, hogy bemutassam, mennyire más és (szerintem) még szórakoztató is a japán reklám (persze ha napi 50szer látnám, nem biztos hogy így vélekednék róla).
A McDonald's kis hazánkban, nem nagyon erőlteti meg magát a reklámok terén, voltak ugyan remek alkotások a magyar nép számára készített spot-ok között is, de mostanában nem igazán alkotnak a készítő szakemberek. Lehet, hogy nincs is szükség rájuk, mert annyira jól megy az üzlet, hogy felesleges lenne erre a médiumra költeni.

De nézzünk egy pár kifejezetten remek magyar McDonald's reklámot:




Most lássunk egy pár japán reklámot a cégtől:



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hogyan menekülj ki Japánba?

Japán szépségtitkok