Shibuya Con avagy a Garay és a MAT



Rengetegen beszélnek innen-onnan milyen volt, milyen nem volt az ún. Shibuya Con, melyet a Magyar Anime Társaság szervezésében lehetett megtekinteni a Garay Üzletközpontban - amiről egyébként eddig soha nem hallottam, azt hittem valami vidéki kis intézmény. (Mondhatjuk így is... hogy a Supermario4ever blog íróját idézzem: "Ez a con ugyanis eredetileg nem volt betervezve. A Garay igazgatósága kereste fel a MAT-ot, hogy átadják egy napra az emeleti részt, ha cserébe felfuttatják az épületet. Innentől magától értetődő volt, hogy akkor legyen egy rendezvény."*)





 A con neve is hasonló okokból pattant ki a kreatív csapat agyából, ugyanis Japánban egy hatalmas bevásárló negyed neve a Shibuya. Itt is megvolt minden ami a bevásárláshoz, nézelődéshez, okosodáshoz szükséges egy rajongó számára.
A problémák ott kezdődtek, mikor napvilágra került, hogy nem 1500 hanem csupán 500 fő juthat be a rendezvényre - állítólagos tűzvédelmi okok miatt. (Valljuk be ez a téma manapság eléggé "fénykorát" éli, aminek tulajdonképpen mindig így kellett volna lennie.) A rengeteg látogató pedig csak a helyszínen válthatott jegyet a con-ra - 1000 Ft - elővételben nem! Valószínűnek tartom, ha elővételben lehetett volna rendelni, akkor nem lett volna ekkora kavarodás, türelmetlenség, idegesség és álldogálás.
Nem tudom, kinek a hibája hogy ennyi embernek - főleg vidékiekre gondolok - meg kellett szívnia. Talán a kommunikációs problémák, talán a felelőtlenség, talán más valami, vagy mindegyik egy kicsit, de sajnos megtörtént ez is a MAT életében, mikor már így is (remélem nem sértek meg senkit) alig tudják tartani az iramot. (Persze ezen nem azt értem, hogy színvonaltalanabb lenne a MAT-os con. Inkább arra gondolok, hogy a MONDO agyon van reklámozva, ráadásul ott van a MangaFan az AXN-ről nem is beszélve, ha még az Animax-et nem említettem volna. Bár az a kérdés is süket fülekre talál, tulajdonképpen miért nem dolgozik együtt a MONDO és a MAT.)

Ahogy olvastam, a probléma nagy része a sorban állással és nem a programokkal volt. Remek előadás témákról lehet olvasni a blogokban. Illetve, mint ahogy már megszokhattuk a MAT-nak sokkal inkább vannak Japán centrikus programjaik, mint a MONDO-nak (szerencsére!). Most is sok volt a kézműves, ügyességi, ismeretterjesztő program és előadás. 

Az az igazság, hogy nagyon szívesen el mentem volna, lévén csupán 1000 Forintomba került volna, azonban ha abba belegondolok, hogy nem juthattam volna be, amire nagy esélyem lett volna, mert nem vagyok az a korán kelős típus. Ráadásul csak ma - tegnap >> 02:15 - bukkantam rá, hogy van ez a con. Lehet, hogy én nem figyelem rendszeresen a honlapokat és értesítőket, de a MONDO-s conokról mindig időben tudok... Sajnálatos, hogy így van, de ez nem a MAT hibája - illetve, az övé, mert reklámozhatná magát, de gondolom ők sincsenek nagyon eleresztve pénzzel... (?) 

Örültem, hogy volt egy ilyen rendezvény is a nyár közepén és szívesebben elmentem volna rá, mint a MONDO-s con-ra. :) Kérdés, hogy ősszel is lesz-e MAT-os con? ...és ha igen, akkor reménykedhetünk-e benne, hogy kissé jobb szervezés fogja megelőzni... 



*http://supermario4ever.wordpress.com/2011/07/30/rogtonzott-utozonge/

Ajánlott oldalak, ahol még olvashattok a conról:

http://supermario4ever.wordpress.com/2011/07/30/shibuyacon/
http://sibelien.blogspot.com/2011/07/shibuya-con.html
http://www.animetarsasag.hu/
http://animagazin.tk/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?579
http://www.animecon.hu/index.php?art_id=122
http://www.facebook.com/event.php?eid=165132126884321
http://animeaddicts.hu/forum.php?viewtopic.40.10365.5

Megjegyzések

  1. Hát ez valahogy úgy volt, ahogy SM4E írta. A pálca választotta a varázslót ezúttal. Ha már felkeresték őket elvállalták, hogy rendeznek egy rendezvényt. Szándékosan nem Animeconként hírdették, mivel egy szokványos connál kisebb rendezvényre készültek, és fel is hívták a figyelmet a honlapon, hogy korlátozva lesz a látogatók száma. Eredetileg valóban 1500 jegy volt rendelve, ennyi volt a maximális létszám akit vártak. A helyszín vezetősége viszont a con előtti utolsó nap közölte a szervezőkkel, hogy mégsincsen rendezvénybiztosításuk és intézzék el valahogy mert különben nem lesz rendezvény. A szervezők a vészhelyzetet elhárították ugyan, szereztek biztosítást, de így a korlát hírtelen 500főre csökkent. 1 nappal con előtt. Legalább nem maradt el. A megengedett 500főnél mégis jóval több embert juttatak be, mert mindent megtettek, hogy ne szegjék meg a helyszínnel kötött szerződést és a látogatókat se kelljen elzavarni haza. Sajnos még ígysem volt elég. Elővétel nem volt, hisz az egész rendezvény megszervezésére összesen 2 hónap ált rendelkezésre, tehát nem is volt rá idő, nem is gondolták, hogy sokan jönnek. Egyedül a vidéki anime klubboknak volt lehetőségük előrendelésre, ezzel is biztosítva, hogy aki messziről jön biztosan bejusson. Sokan nem éltek vele, és utólagosan könnyű szidni ezért a szervezőket, pedig ők szóltak előre. Nem értem egyébként se, hogy miért gondolja bárki is, hogy szándékos volt, hisz a MATnak baromira nem állt érdekében nem beengedni a fizető látogatókat a saját rendezvényére. A beléptetéses limitproblémát leszámítva viszont egy nagyon jólsikerült con lett, mind a programok, mind az előadások rendkívül jók lettek véleményem szerint. Igazán az tudta jólérezni magát aki részt vett a 10próbán is, hisz a pecsétgyűjtögetés lényege a minél többféle program kipróbálása volt. Aki jegyet váltott és leült a sarokba bámulni a népet az ne sírjon, ha unatkozott.

    VálaszTörlés
  2. Hidd el, én is szívesen mentem volna. A bejegyzést hajnalban írtam és kb. alig láttam, remélem nem nagyon bántottam meg senkit. (Valamiért úgy éreztem ezt még le kellene írni.)
    Szóval szerintem a MAT-os con-ok - nem con-ok - mindig jók, ezzel semmi bajom. Csupán azokra az információkra támaszkodtam, amit találtam. Sokan írták, hogy nem volt jó - igen éppen a sorban állásos baleset miatt, viszont annál többen írták, hogy nagyon jól érezték magukat.

    Gondoltam, hogy gyorsan össze akartak szedni valamit, már ha felkérték őket, csak nem értem miért csupán 2 hónappal előtte jutott eszükbe megkérni a MAT-ot... :/ Igazából nem a Magyar Anime Társaság égett be a szememben, hanem a Garay Üzletközpont.

    Köszi a kísérőinformációkat! :)
    Reméljük mihamarabb lesz egy kissé sikeresebb Anime Con is.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hogyan menekülj ki Japánba?

Japán szépségtitkok