I. Anime Börze - Budapest - 2012. június 16.


Újabb animés rendezvény jelent meg a színen, az Anime Börze. Talán a többiek még szorítanak neki egy kis helyet a piacon, bár nagy ötletekre lesz szükség ahhoz, hogy növekedjenek... már ha akarnak. 

A rendezvény sajátossága, hogy - míg a MONDO és Mondocon kérdőíves megkérdezést végzett, mely tulajdonképpen csak egy megerősítés akart lenni, nem igazán a vélemények begyűjtése és megfontolása, addig - az Anime Börze céljának a mi/ti ötleteiteket tartja elsődlegesen fontosnak. Így aztán egy külön oldal foglalkozik azzal, hogy begyűjtse az ötleteket, észrevételeket, kívánságokat... Persze nem épp profi módon (amikor én írtam az ötletem, karakterkorlát volt az e-mail megírására), de ezen azóta javítottak, ha jól látom az oldalon. 

A rendezvényt nagyon szerény körülmények között, a Károlyi István 12 Évfolyamos Gimnáziumban tartják, Újpesten. A belépő ennek megfelelően 400 Ft. (Véleményem szerint reális, az más kérdés, hányan férünk be.) Aki szeretne részt venni, mindenesetre menjen korán... Biztos, ami biztos. 

Mint az első ilyen rendezvény, csupán kísérleti célú, ezt mutatja az is, hogy egy gimnáziumban tartják, de a programok semlegessége is erre utal. Lesznek, kártyaversenyek, rajz-, fotó- és videópályázat is, elmaradhatatlan cosplay fotózás, figura kiállítás. Semmiben sem különbözik egy átlagos contól... Azonban van egy nagyon fontos előnye, hogy családias - ez persze a korábban említett korlátozó problémákkal is járhat. 



Kik vesznek részt? Másik legfontosabb kérdés. 
Ha én lennék egy animés, mangás, gameres... vállalkozás vezetője egészen biztosan részt vennék minden olyan eseményen, ami a legkisebb esély arra, hogy a termékeimet eladhassam, lévén nem olyan cikkekről beszélünk, amiket egy liter tejjel meg tíz deka felvágottal együtt szoktak vásárolni reggelente. Magyarul nagyon nehéz ebből megélni. Még ha felárral adom is a conokon. (...)
Szóval egyre gyűlnek a cégek, akik részt akarnak venni az Anime Börzén:


  • Shareroarspider Jewellery 
  • Alice's Cosplayland 
  • Rainbow Overflow 
  • Kittenrie Charms 
  • Maybe Innocent 
  • BanzaiMonster 
  • Cosplay4ever 
  • ZơmbieLand 
  • Holy Factory 
  • Murasaki Nekohime 
  • AIYA Products 
Amit már fent is említettem, az üzletpolitika: vevőorientáltság.
Ez azt jelenti, hogy a vevők igényeit teszik meg legfontosabb célnak a hosszú távú terveikben a cégek... Ez foglaltatik benne a 'Rólunk' című lapon is. Ez persze nagyon szép, meglátjuk mennyit látunk belőle a jövőben. Azonban arra ne nagyon számítsunk, hogy a levélben megírt ötleteinket még ebben az első rendezvényben meg is fogadják, legalábbis elég elhamarkodott lenne.
Én is írtam, mint a Mondo-s kérdőívbe is, itt is ugyanazt az ötletet adtam a szervezőknek, hogy legyen minden eseménynek egy külön témája, ami Japánnal kapcsolatos. A fő témán kívül minden más is lenne, de a legfőbb kapná a legnagyobb hangsúlyt. (Én személy szerint nem olyanokra gondoltam itt, mint pl. Naruto, vagy cosplay, hiszen ezekből minden conon kapunk eleget, meg értelme sem lenne, inkább olyanokra értettem, mint samurai-k, vagy harajuku, vagy japán popzene, japán iskolai élet stb.) 

Az eseménynek egyelőre nincsenek partnerei, ez talán azt is jelenti, hogy végre kapunk egy normális emberközeli cont. 

Mindenesetre a legjobbakat kívánom a szervezőknek, kitartást és sikert! :)

U.I.: Külön dícséret, hogy nemcsak Facebookon, de Twitteren is fent vannak. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hogyan menekülj ki Japánba?

Japán szépségtitkok