Icha Icha – hogyan ne viselkedj a pároddal, Japánban, nyilvánosan


Icha Icha – a nyilvános szerelem 

(Az Icha icha kifejezést sokan ismerhetitek, akik jártasok vagytok Narutos berkekben, azonban most ehhez a perverz mangához, semmi de semmi köze nem lesz a cikknek. Ezt így az elején le szerettem volna szögezni…)




Icha Icha vagy Rabu Rabu, mind a két esetben olyan flörtöt, kézfogást, összebújást, csókolózást stb. jelent, amely nyilvánosan, utcán, metrón stb. történik. Magyarul mindenre lehet alkalmazni ami a szerelemmel, vagy testi vágyakkal kapcsolatos és nyilvánosan történik.
Habár Japánban egyre inkább elfogadott, hogy a párok az utcán is kinyilvánítják egymás iránti érzelmeiket, még ma is eléggé tabu a téma.
Ráadásul még egészen újnak is mondható az „icha-icházás”, mivel eddig az emberek nem voltak ehhez hozzászokva, így nem tudják, hogyan, vagy hogyan ne reagáljanak a kedves kis párok akcióira.


Lássunk néhány példát az icha-icha véleményekből:

30 éves férfi: „Az rendben van, ha kézen fogják egymást, vagy karolkózva mennek, de a karjaikat egymás vállára csak bárokban, vagy éjszaka egy parkban tegyék.”

27 éves nő: „Ha nagy nyílt területen csinálják, akkor jó, de ne vonaton, vagy liftben tegyék.”


Városban:

30 éves férfi: „Mikor egy pár csókolózik az utcán, nem tehetek semmit, de csodálkozom, hogy nem érzik zavarban magukat mikor tudják, hogy más is látja őket.”

27 éves férfi: „Mikor meglátok egy nőt, amint az utcán a párjához bújik, nem tehetek semmit, de arra gondolok, hogy a nő laza és rendetlen.”

28 éves nő: „Nehéz lehet úgy sétálni, hogy egy másik ember vállát karolom át. Az nem baj, ha messze vannak tőlem, de ha előttem mennek, akkor bosszantó.”


Vonaton:

28 éves nő: „Nemrég a vonaton láttam egy külföldit és egy japánt csókolózni. Egy idegen hölgy megállította őket, mondván: „Ez Japán, itt nem csinálunk ilyesmit!” Kaptak tőle egy előadást!”

28 éves férfi: „Átkarolni egy lányt a vonaton nem elfogadható. A kézfogás rendben van, de hogy átkarolj egy hölgyet, az túl erotikus!”

27 éves nő: „Egy négyszemélyes boxban ültem (a vonaton), ahol mellettem ülő lány a vele keresztben ülő barátjával szemezett. Közel is hajoltak egymáshoz és sokáig nézték egymást. Nem tetszett, mert nem volt hely ahová elmehettem volna, behunytam a szemem, de az sem segített. Figyelmesebbnek kellene lenniük a körülöttük lévőkkel.”


Liftek és Izakayak (Izakaya, kicsi és hangulatos ivóhely, afféle kocsma.):

31 éves nő: „Megosztottam egy liftet egy párral, akik nem tudták fékezni a kezeiket. Mögöttem álltak, de ennek ellenére hallottam őket, és nem volt kellemes. Nem tetszettek a vihogó hangok amiket hallottam.”

25 éves férfi: „Egy zárt fülkében voltunk egy izakayában, ahol nem láttunk semmit, de hallottunk mindent. A párocska heves icha-ichában volt éppen. Nem láttattak semmit, de a hang elég volt ahhoz, hogy kellemetlenül érezzük magunkat.”

26 éves nő: „Egy párral a liftben voltam, akik nem icha-icháztak, de nem hagyták abba a beszálgetést olyan dolgokról, amiket nem akartam hallani.”


Amint látjátok a japánok még mindig kellemetlen és illetlen dolognak tarják a párok összebújását, nemhogy még meg is csókolják egymást. A fiatalabbak nyilván már máshogy vélekednek a dolgokról, lévén ők sokkal nyugatiasabb életet élnek, ha szabad így fogalmaznom.
Még a japán szappanoperákban sem szoktak olyan gyakran és olyan intenzíven csókolózni, mint itthon, vagy nyugati országokban megszokott, és természetes.
Az SK Planet (http://www.skplanet.com/eng/) egy felmérést végzett Japánban 400 emberen, akik 20-as 30-as éveikben járnak, nők és férfiak egyaránt.
A felmérés eredményei szerint a nők 60%-a legfeljebb 5 emberrel csókolózott. Arra a kérdésre pedig, hogy minden eddigi csókjának a társkeresés volt-e a célja, 90% nemmel válaszolt. Vagyis a japán nők ok nélkül is csókolgatnak férfiakat, csak azért mert akarják.
A felmérés azt is mutatja, hogy a nőknél a csók már nem számít olyan nagy dolognak, mint régebben. Japánban a csókolózás azért elég komoly dolog szokott lenni, szinte minden esetben a sírig tartó hűség jele. Ennek a jelentősége mindenhol konzervatívan hangzana, de nem Japánban.

A férfiaknál hasonló a helyzet, közülük 88,2% nem feltétlenül kapcsolatlétesítés okán csókolózik valakivel.
Ők is legfeljebb 5 nővel csókolóztak.




Végül még egy nagy kérdés, ami talán nemcsak engem foglalkoztat, ha már japánokról és csókolózásról van szó:

Mikor esik meg a japánokkal az első csók?

Emlékszem mikor kicsik voltunk mekkora menő volt oviban szájrapuszi egy fiúval, vagy akár képzeletbeli házasságot is kötni az akkori „szerelmünkkel”. Szerintem Japánban ilyen elő sem fordulhat az oviban, de még általánosban sem.

Japánban a fiúk többsége elég félénken közelít az első csók téma iránt, ezért többször a lányoknak kell kezdeményezni a félénk fiúk felé. Ezt talán az animékből is alá tudjuk támasztani.

Egy japán mobilcég az NTT Docomo egy felmérést végzett amiben arra voltak kíváncsiak, hogy a megkérdezetteknek mikor történt meg az első csókjuk. Az online közvélemény-kutatásra összesen 36818 válasz érkezett.
De mielőtt megnéznénk az eredményeket, le kell szögezni, hogy amit nálunk és a többi nyugati országban a csók és kapcsolat fogalmán értünk az Japánba még csak nemrég kezdett el beszivárogni. Egy olyan országban, ahol az előre elrendezett házasságok a közelmúltig léteztek, és a hagyományok erősebben mint bármelyik nyugati országban, ott elég nehéz új nézőpontból látni a világot.


Mikor volt az első csókja? (36.818 szavazat alapján)

  1. Gimnáziumban (9878 szavazat)
  2. Soha nem csókolózott (6119 szavazat)
  3. Középiskolában (6021 szavazat)
  4. Miután munkát talált, de 31 évesnél korábban (5771 szavazat)
  5. Főiskolán (4262 szavazat)
  6. Óvoda (2423 szavazat)
  7. Általános iskola (2029 szavazat)
  8. 31. événél később (331 szavazat)


Érdekes a második helyezett a szavazásban… Végeredményben azonban a legtöbb első csókos szavazók a korai 20-as éveikben járó fiatalok voltak.

Egyébként érdekes, hogy a nagyon hagyományörző és konzervatív Japánban olyan magas a felnőtt termékek iránti kereslet. Nyilván a visszafolytott emberi tulajdonságok hozzák magukkal ezeket a viselkedéseket és „szokásokat”, azért ott még (talán, de nyilván nem jártam még Japánban,) sokkal jobb a helyzet a felnőtt dolgokra való odafigyelés terén, hogy így fogalmazzak. Mindenesetre ezt is jó volt megtudni a japánokról, remélem tetszett a cikkem, mert én nagyon élveztem a megírását. :)


Források:






Megjegyzések

  1. Ez egy nagyon jó bejegyzés lett :) Én voltam Japánban néhány hétig és egyszer sem láttam sehol összebújó párokat, de még a kézenfogva sétálás is ritka.

    VálaszTörlés
  2. ez nagyon érdekes cikk volt :) ezek az adatok elég megdöbbentőek...

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen mindkettőtöknek. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hogyan menekülj ki Japánba?

Japán szépségtitkok